"People think I'm a miserable sod but it's only because I get asked such bloody miserable questions."



Eftersom att det var jag och nästan bara oldiez (som inte använder Youtube) som fyllde China Teatern i tisdags så lägger jag upp min superkvalitéts film. The Weeping Song. Nick Cave var fantastisk och jag väljer att inte jämföra den här spelningen och den på WTAI festivalen tidigare i somras. Helt skilda, men båda fantastiska. Kvällen var intimt och mäktigt, det var som en 2 timmar lång konversation mellan publiken och han själv. Tre man på scen och de spelade mina favoritlåtar och Cave läste korta utdrag ur hans nya bok. Man fick ställa frågor and it didnt matter how personal. "Do you like dogs?" "If I like cocks? sometimes, eh I'll come back to that question". Jag ställde ingen fråga, kände inte som att jag hade någon vettigare fråga än någon annan där just då. Trots att det var lite lagom smålöjligt så önskar jag lite ibland att det var jag skrek "Can I get a hug?" och att det var jag som sprang ner till scenen för att få en kram av Nick Cave himself, hehe..

Comments

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0